Projekt „Rozvoj služeb eGovernmentu v obcích“
Registrační číslo projektu: CZ.1.06/2.1.00/06.06811
Projekt je spolufinancován Evropskou unií z Evropského fondu pro regionální rozvoj
Strukturální fondy EU- Integrovaný operační program
Zahájení projektu: | 1. 3. 2010 |
---|---|
Ukončení projektu: | 31. 12. 2014 |
Struktura financování projektu
Dotace s Evropského fondu pro regionální rozvoj: |
5 169 190 Kč | 85% |
Náklady hrazené z rozpočtu města Karlovy Vary: | 912 210 Kč | 15% |
Celkové náklady projektu: | 6 081 400 Kč | 100% |
Popis projektu
V souladu se strategií efektivní veřejné správy dochází na centrální, regionální a místní úrovni k implementaci eGovernment projektů, tj. k elektronizaci výkonu státní správy. Nutnou podmínkou je vybudování spolehlivé a moderní IT infrastruktury.
Obce s rozšířenou působností mají počítačové vybavení a související infrastrukturu většinou na konci životnosti a nedisponují prostředky na jejich obnovu a rozvoj. Mají však zájem o zapojení se do projektů elektronizace státní správy a zajištění co nejlepších služeb pro veřejnost. Tento rozpor je řešen v karlovarském regionu s pomocí strukturálních fondů Evropské unie.
V rámci projektu řízeného karlovarským magistrátem dojde k vybudování nezbytné IT infrastruktury (technologického centra), která umožní obcím s rozšířenou působností zapojení do následných projektů eGovernmentu a umožní tak zkvalitnění a zefektivnění vlastní činnosti úřadu.
Projekt rozvoje služeb eGovernmentu v obcích je součástí projektu regionálních center, která mají složku technologickou, vzdělávací a administrativní. Centra se stávají výrazným nositelem a šiřitelem znalostí konceptu eGovernment. Realizace TC a integrace vnitřního chodu úřadu výrazně rozvíjí jeho technologickou složku, zapadá do logického rámce budování center a je v souladu s koncepčním dokumentem Informační systém magistrátu města Karlovy Vary.
Cíle projektu:
- Vytvoření technické infrastruktury, odolné proti výpadkům, která umožňuje provoz klíčových aplikací, informačních systémů a služeb v režimu 5 dní v týdnu a 12 hodin denně a umožňující jejich integrovatelnost.
- Pořízení elektronické spisové služby, která splňuje všechny zákonné požadavky obcí s rozšířenou působností.
- Umožnění efektivního pořizování vstupních dat a zvýšení transparentnosti výkonu veřejné správy vůči veřejnosti a tím zkvalitnění a zefektivnění vlastní činnosti úřadu.
Modernizace odstraní současné slabé stránky systémů v orgánech územní veřejné správy:
- nedostatečné využívání moderních informačních a komunikačních technologií v územní veřejné správě;
- neznalost a nízká míra využívání metod a modelů fungování elektronické veřejné správy;
- špatná infrastrukturní vybavenost pro šíření vysokorychlostního připojení k internetu;
- velký podíl dosud nedigitalizovaných dat;
- roztříštěné, nejednoznačné a nedostatečně popsané datové zdroje územní veřejné správy;
- chybějící standardy pro výměnu a sdílení dat mezi subjekty veřejné správy;
- malá nabídka služeb na úrovni interakcí a transakcí;
- nedostatečné zabezpečení informačních sítí a služeb;
- nedostatečná informovanost veřejnosti o možnostech, které jim eGovernment nabízí;
- nedostatečná počítačová gramotnost.