Studie Žitná - Na Výšině

Studie - ulice Žitná a Na Výšině

 

Město Karlovy Vary hodlá rekonstruovat komunikace Žitná a Na Výšině v Bohaticích. Dle zpracované studie jsou možné dvě varianty řešení odbočky v ulici Na Výšině, a to malou okružní křižovatkou anebo křižovatkou stykovou s vyvýšenou plochou. Město tuto studii zveřejňuje a dává obyvatelům této části města možnost se k variantám návrhu vyjádřit, a to do konce ledna 2023 na adresu l [emailtecka] savkovaatmmkv [emailtecka] cz (l[dot]savkova[at]mmkv[dot]cz).

Navrhovaná rekonstrukce se také v nevelkém rozsahu dotýká pozemků soukromých vlastníků, s nimiž město samozřejmě bude řešit odpovídající majetkoprávní vypořádání. Majitele za tím účelem osloví písemně a adresně.  

 

Popis navrhovaného řešení a variant (výňatek z průvodní zprávy studie):

Ulice Žitná a navazující část ulice Na Výšině až po začátek zástavby rodinných domů je navržena jako zóna s maximální povolenou rychlostí 30 km/h. V tomto úseku je navržen jednostranný chodník na levé straně (směrem od ulice Teplárenské). Pro podporu dodržování povolené rychlosti je jako dopravně zklidňující opatření navrženo lokální zúžení vozovky na jeden obousměrný jízdní pruh, zde bude na úkor druhého jízdního pruhu umístěno podélné parkovací stání. Dalším dopravně zklidňujícím opatřením je zvýšená plocha křižovatky v místě napojení stávající obytné zóny v ulici Františka Halase. Plocha před vjezdem z ulice Na Výšině do teplárny bude stavebně zúžena na dvoupruhovou vozovku a stavebně budou vymezena parkovací stání.

Zbylá část ulice Na Výšině od začátku zástavby rodinných domů je navržena jako obytná zóna, v zásadě jednopruhová s obousměrným provozem. V úseku obytné zóny jsou navrženy plochy, kde je možné vyhnutí protijedoucích vozidel, dále podélná parkovací stání a prostor pro umístění kontejnerů na separovaný odpad. Vnitřní křižovatka v ulici Na Výšině je v rámci studie řešena ve dvou variantách.

  • Varianta A – miniokružní křižovatka – vnější průměr okružní křižovatky je navržen 14,0 m, vnitřní pojížděný středový ostrov má průměr 6,0 m,  šířka jízdního pásu je 4,0 m. Navržená geometrie křižovatky umožní průjezd osobních a dodávkových vozidel po okružním pásu. Rozměrnější vozidla budou pro průjezd využívat zpevněný středový ostrov. Miniokružní křižovatka je navržena zejména jako dopravně zklidňující prvek, který zároveň upozorní na faktickou přednost vozidel přijíždějících zprava.
  • Varianta B je styková křižovatka, kde platí standardní přednost vozidel přijíždějících zprava. Jako dopravně zklidňující prvek je v prostoru křižovatky navržena zvýšená křižovatková plocha.

Více podrobností v přiložené dokumentaci.

Za tuto stránku je zodpovědný/á: Jan Kopál

Poslední aktualizace: 5.12.2022

Chybí vám něco na této stránce? Napište nám