Začíná uzavírka Dvorského mostu a jeho následná rekonstrukce. Most v ulici Kpt. Jaroše ve Dvorech bude uzavřen od pondělí 15. března, konec uzavírky je stanoven na 20. prosince letošního roku. S uzavírkou souvisí také úprava na linkách MHD č. 2, 6 a 52. Uzavřena bude také část cyklostezky vedoucí pod Dvorským mostem. Pěší se přes řeku dostanou po souběžné lávce.
Objízdná trase je zajištěna dopravním opatřením.
Trasa 1: Karlovy Vary, Terminál – ul. Západní – zastávka Karlovy Vary, KV Arena – Plzeňská – Studentská – Doubský most – Závodní – Doubský most – v opačném směru po stejné trase
Trasa 2: Karlovy Vary, Terminál – ul. Západní – Plynárenská – Tuhnický most – Sokolovská – Chebská – Kpt. Jaroše – OC Varyáda – Kpt. Jaroše – Chebská – v opačném směru po stejné trase.
Bezbariérová trasa pro pěší mezi oběma břehy řeky Ohře bude zajištěna technologickou lávkou, která bude pro potřebu pěších upravena a na obou březích doplněna chodníkovou plochou navazující na stávající chodníky.
Úprava na linkách MHD
V souvislosti s rekonstrukcí Dvorského mostu a jeho uzavírkou dojde v období od 15. 3. do 20. 12. k dočasné úpravě na linkách MHD č. 2, 6 a 52. Objízdná trasa bude vedena od zastávky Stadion Závodu míru přes Rozcestí u Koníčka, což bude jediná zastávka na objízdné trase. Jízdní řády se změnami jsou dostupné na www.dpkv.cz.
Dvorský most bude stavěn metodikou Project – Design – Build
Dvorský most v Karlových Varech je na hranici havarijního stavu. Bude zdemolován a na jeho místě postaven nový. Aby stavbu urychlilo, město zvolilo metodiku zadání zakázky Project – Design – Build (P&DB) podle tzv. Žluté knihy FIDIC.
O stavbě
Hodnotící kritéria byla: cena / čas uvedení stavby do provozu / kvalita týmu. Výsledný projekt zhotovitele EUROVIA CS, a.s. nabízí cenu 125 mil. Kč bez DPH, čas uvedení stavby do provozu 38 týdnů od písemné výzvy k zahájení prací (8. března) a celkový čas od předání stavby do dokončení díla 52 týdnů.
Přípravné práce začaly 10. března úpravou sousední technologické lávky pro pěší. Uzavření mostu se předpokládá od 15. března kvůli odstranění svodidel, zábradlí a přeložce sítí.
Pěší budou moci přejít Ohři po sousední příhradové ocelové lávce. Objízdná trasa pro automobilovou dopravu bude vedena přes Tuhnický most, Chebskou ulici, ulici Kpt. Jaroše, Závodní a Doubský most, a opačně. Provoz obchodního centra Varyáda nebude nijak omezen.
Demolice mostu začne v dubnu, podle stavu hladiny řeky. Základy nového mostu budou budovány od května, po nich opěry, pilíře a nosná konstrukce. Otevření mostu pro provoz je plánováno na konec roku 2021.
Cyklostezka pod mostem bude během prací uzavřena, zhotovitel zajistí bezpečnou náhradní trasu. Plavba po řece bude částečně omezena pouze v době demolice v dubnu a v září při osazování nosníků, jinak bez omezení.