foto

Divadelní lávka je hotová a předána

Původní Divadelní lávka přes řeku Teplou v lázeňské části Karlových Varů byla ve velmi špatném stavu. Proto bylo přistoupeno k její celkové obnově. Původní lávka tak byla snesena a nahrazena novou lávkou, která je řešena jako bezbariérová. Lávka zabezpečuje přechod pěších  mezi Starou loukou na levém břehu a prostorem před divadlem na pravém břehu. V lávce je umístěna řada inženýrských sítí.
Rozpětí lávky je 18m a jedná se o jedno prosté pole přes řeku Teplou. Úroveň nástupní podesty na levém břehu zůstalo zachováno a nástupní podesta na pravém břehu (u divadla) se mírně snížila na stejnou úroveň a vyhovuje pro 50 letou vodu.

Přístup na lávku z obou stran je bezbariérový, rampou o sklonu 1:12 s jednou mezi podestou a schodištěm o 8 stupních na straně Divadelního náměstí respektive 6 stupních na straně Stará Louka.

Architektura lávky:

Nosná konstrukce tvoří výškový oblouk konstantní tloušťky.

Pro úpravu nástupu na Divadelní lávku na straně Staré Louky tj. eliptická podesta se schodištěm a rampa odsazená od břehu je zachována koncepce zpracovaná Ing.arch. Bokotou pro DÚR stavby Stará Louka. Nástupní rampa na lávku na straně divadla je rovněž odsazena od nábřežní zdi jak z estetických tak ze statických a konstrukčních důvodů.

Líc železobetonových zídek ramp je opatřen čistými žulovými haklíky, shora jsou ukončeny předsazenou oboustranně zaoblenou tryskanou žulovou římsou.

Obrubník na lávce je vyroben ze stejného materiálu jako římsy a je přímý a jednostranně zaoblený. Schodišťové stupně jsou tryskané, ze šedé žuly, na straně Divadla snímané, přímé, na straně Stará Louka jsou plné obdélníkové, různých poloměrů.

 Zábradlí je lehkého vzhledu se splněním všech požadavků na mostní zábradlí. Je opatřeno svislou výplní s mezerou do 120 mm. Zábradlí je také přizpůsobeno osobám se sníženou schopností pohybu. Vrchní madlo ve výšce 1100 mm je eliptického tvaru , madlo pod ním pro vozíčkáře je ve výšce 900 mm a spodní zakončující tyč 120 mm nad obrubou slouží jako vodící tyč pro vozíčkáře. Horní madlo je z trubek z nerezové oceli a je k zábradlí kotveno pomocí šroubového spoje.

Dle požadavku památkářů je dlažba na lávce z mozaiky. Plocha mozaiky je ve světle šedé barvě jako je dlažba na Staré Louce. Mozaika ze žuly I.třídy rozměrů 60x60x60 má boční 4 strany řezané a horní a dolní stranu štípanou.

Dlažba na rampách je plzeňského typu a lokalita a barva je stejná jako pro dlažbu akce Stará Louka.

Veškeré kamenné prvky včetně opracování byly před použitím odsouhlaseny s objednatelem.

Barva nátěrů ocelových částí lávky je vyjma zábradlí šedá (RAL 7030). Barva ocelových částí zábradlí na lávce i na rampách je šedá (RAL 7023) vyjma madla z korozivzdorné zrcadlově leštěné oceli.


Technické řešení lávky:


1. Identifikační údaje

stavba : Karlovy Vary - obnova Divadelní lávky

objekt : SO 203 Divadelní lávka

objednatel/investor : Město Karlovy Vary - Odbor investic Magistrátu města Karlovy Vary

projektant : PONTIKA s.r.o.

Projektanti:

HIP: Ing. Jan Procházka

Ing. Marcel Zoufálek, Ing. Luděk Oberhofner,

Tereza Šimurdová, Jakub Rudolský, Štěpánka Hadáčková

architektonická spolupráce: Ing.arch. Miloslav Bokota

převáděná komunikace : cesta pro pěší

přemosťovaná překážka : vodní tok- řeka Teplá

Zhotovitel: : MPS Mostní a pozemní stavby s.r.o. Čepí 104, 533 3 Pardubice Společnost je vedena u Krajského soudu v Hradci Králové oddíl C, vložka 5834

2. Základní údaje o lávce Karlovy Vary – obnova Divadelní lávky

charakteristika lávky : ocelová svařovaná čtyřtrámová konstrukce s horní ortotropní mostovkou přes vodní tok, nepohyblivá, trvalá,

Délka přemostění : 17,10m

Délka mostu : 28.20m

Délka nosné konstrukce : 18,46m

Světlost : 17,10m

Rozpětí : 18,00m

Šikmost mostu : kolmá

Šířka mostu : 4,65m

Volná šířka lávky : 3,90m

Šířka mezi zvýšenými obrubami : 3,90m

Šířka průchozího prostoru : 3,90m

Volná výška na lávce   : neomezená

Výška mostu nad terénem : 4,00m

Stavební výška : 0,748 m

Zatížení lávky : 4kN/m2

3. Skutečné termíny stavby a hodnota díla:

Zahájení : 18.5.2010

Ukončení : 17.12.2010

Slavnostní předání  : 2.05.2011

Hodnota díla zhotovitele MPS : 9 279 148.- Kč včetně DPH


Další informace naleznete v přiloženém dokumentu.