Před jedním rokem, 24. července 2021, se Seznam světového kulturního a přírodního dědictví UNESCO rozrostl o Slavná lázeňská města Evropy. Rozhodnutím mezivládního Výboru pro světové dědictví na jeho zasedání ve Fu-čou v Číně se Karlovým Varům a dalším deseti nejvýznamnějším lázeňským městům ze sedmi evropských států dostalo osvědčení o jejich výjimečných hodnotách.
„Již rok užíváme pomyslný punc nejvyšší kvality, který pro nás úspěšný zápis představuje. V kontextu událostí posledních měsíců a let je pro nás příslušnost k UNESCO šancí, jak znovu oživit místní cestovní ruch a lázeňství. Je jasné, že musíme svou snahu o propagaci města zaměřit na novou klientelu a v tom by nám osvědčení o unikátních minerálních pramenech, léčebných procedurách, terapeutické krajině, specifické architektuře a dalších výjimečnostech mohlo pomoci. Aby pro cestovní ruch v Karlových Varech měl zápis kýžený přínos, začali jsme se značkou UNESCO pracovat,“ uvádí k výročí zápisu na seznam UNESCO primátorka Karlových Varů Andrea Pfeffer Ferklová.
Při příležitosti prvního výročí vstupu Karlových Varů do UNESCO připravilo město interaktivní expozici. V prostorách Zámecké věže nad Tržní kolonádou přibližuje všech jedenáct Slavných lázeňských měst Evropy a podtrhuje principy zápisu i výjimečnost měst představujících unikátní lázeňský fenomén. Výstava naplňuje jeden z cílů UNESCO, což je osvěta a vzdělávání veřejnosti. (Více o výstavě zde.)
Značkou UNESCO, prezentací jedinečných přírodních zdrojů, ukázkami léčebných procedur a širokou nabídkou historických i přírodních památek se Karlovy Vary spolu s Mariánskými a Františkovými Lázněmi prezentovaly účastníkům květnového obchodního setkání organizovaného v Karlových Varech agenturou Czech Tourism. Akce Travel Trade Day se zúčastnilo přes 70 zástupců zahraničních firem působících v cestovním ruchu.
„Mezi významné propagační počiny můžeme zahrnout prezentaci Karlových Varů a všech Slavných lázeňských měst Evropy na americkém a kanadském trhu prostřednictvím evropské organizace ETC (European Travel Commision) a s pomocí evropských dotací. Takto výraznou a zároveň nákladnou propagační kampaň by si jednotlivá města nemohla dovolit. Americký a kanadský trh má přitom pro nás velký potenciál. Na značku UNESCO, lázeňství, ale i kulturu a řadu dalších aktivit lákáme i české turisty. Navázali jsme spolupráci s organizací České dědictví UNESCO, která přinesla a ještě přinese další synergické efekty. Jde o prezentaci na různých veletrzích a festivalech po celé republice,“ dodává k propagaci Karlových Varů zapsaných na seznamu UNESCO Andrea Pfeffer Ferklová.