Lávka přes Horní nádraží zabodovala v soutěži Stavby Karlovarského kraje 2019. Tento projekt města obsadil 1. místo v hodnocení odborné poroty a získal také Cenu časopisu Stavebnictví.
Kompletní výsledky soutěže Stavby Karlovarského kraje 2019 a dalších soutěží konaných v rámci Dnů stavitelství a architektury Karlovarského kraje 2019 najdete v přiloženém dokumentu.
Lávka přes Horní nádraží
- Investor: Statutární město Karlovy Vary
- Projektant: Pontika s.r.o. – Ing. Jan Procházka
- Zhotovitel: Bögl a Krýsl,k.s.
- Cena díla: 24.880.088,- Kč bez DPH
Stavba lávky, která propojuje novou nádražní odbavovací budovu a přednádražní prostor v Nákladní ulici se sídlištěm Růžový vrch, začala 6. června 2017 a skončila 15. října 2018. Již dříve získala také Cenu inženýrské komory 2018.
Délka lávky včetně přístupového schodiště (a zároveň rozpětí oblouku): 80,5 m
Šířka lávky u paty oblouků v místě nástupu na schodiště u výpravní budovy: 8,9 m
Průchozí šířka na lávce: 3,0 m
Výška vrcholu oblouku nad pochozí plochou: 5,7 m
Výška vrcholu oblouku nad kolejištěm: 12,9 m
Pochozí převýšení pro pěší: 7,2 m
Délka obloukové ocelové konstrukce osazovaná jeřábem přes celé kolejiště: 67,5 m
Hmotnost obloukové ocelové konstrukce: 88 t
Hmotnost kompletní ocelové konstrukce včetně schodiště: 120 t
Celková hmotnost lávky (včetně ocelobetonové mostovky): 230 t
Počet schodišťových stupňů: 40