Plán zimní údržby místních komunikací pro nadcházející zimní období schválila Rada města Karlovy Vary. Součástí dokumentu je vedle způsobu ošetření jednotlivých silnic a chodníků, také přesný časový rozvrh určující, do kdy musí být vybrané silniční úseky, chodníky, lávky a další cesty uklizeny.
„Tento časový limit je v rozpětí od jedné do šesti hodin. Komunikace ve městě jsou rozděleny do čtyř kategorií, kde rozhodujícím kritériem je dopravní důležitost komunikace,“ cituje z dokumentu náměstek karlovarské primátorky Tomáš Trtek (ANO).
Do prvních tří kategorií je rozděleno zhruba sto padesát kilometrů silnic. Nejvyšší prioritu mají samozřejmě hlavní cesty městem a trasy městské hromadné dopravy. Poté přichází na řadu další komunikace přesně podle zpracovaného harmonogramu.
„Přesně specifikována je i údržba autobusových zastávek, přechodů pro chodce, chodníků, mostů, lávek a dalších cest,“ pokračuje dále náměstek.
V plánu zimní údržby je podrobně rozepsán i způsob ošetření jednotlivých komunikací. Nejčastějším je mechanické odklízení sněhu, následují posypy chloridy, případně chemický rozmrazovací postřik. To vše je závislé na výšce sněhové pokrývky a intenzitě sněžení. V loňském roce se během zimní údržby v Karlových Varech spotřebovalo 496 tun soli, 382 tun solanky, 82,7 tun písku a 14,5 tun Ekogritu.
„Náklady na zimní údržbu v sezoně 2022/2023 byly 23,6 milionu korun. Proto jsme na nadcházející zimu alokovali částku podobnou, a to ve výši čtyřiadvaceti milionů korun,“ dodává Tomáš Trtek.