Magistrát města Karlovy Vary uspěl v soutěži Ministerstva vnitra ČR. V konkurenci radnic Karlovarského kraje obsadil 1. místo a pyšní se titulem „Přívětivý úřad“. Soutěž porovnává komplexní přístup, kvalitu poskytování služeb a otevřenost úřadů vůči klientům a jejich potřebám.
„Úspěchu a titulu si velmi cením, protože na přívětivost úřadu klademe velký důraz. Rozšířené úřední hodiny jsou už dlouho samozřejmostí. Snažíme se o srozumitelnou komunikaci s obyvateli města a dalšími klienty. Sázíme na elektronickou dostupnost informací, formulářů, rezervaci termínů návštěvy nejfrekventovanějších agend, na druhé straně se ale snažíme usnadnit vyřizování úředních záležitostí klientům, pro které je elektronická komunikace překážkou a internet nevyužívají. To se týká zejména našich starších spoluobčanů, pro něž jsme zřídili Senior Point, pracoviště, na kterém jim poradíme s orientací na úřadě, jeho agendách a úředních záležitostech, které potřebují řešit. V období nouzového stavu jsme nad rámec kompetencí města poskytovali přehledné informace související s pandemií Covid-19, opatřeními, testováním očkováním a podobně,“ uvádí primátorka města Karlovy Vary Andrea Pfeffer Ferklová.
Úřady jsou hodnoceny podle více než sedmi desítek kritérií. Vedle rozsahu úředních hodin je to poskytování nadstandardních služeb nebo běžných služeb v nadstandardní kvalitě. Na webu Magistrátu města Karlovy Vary je dostupný tzv. rozklikávací rozpočet, archiv s videozáznamy jednání zastupitelstva města, rubrika pro on-line nahlášení nejrůznějších závad a nedostatků, černých skládek, nefunkčního veřejného osvětlení apod. Mezi nadstandardní služby patří i možnost on-line rezervace termínu návštěvy vybraných agend, ale také informace o aktuálním stavu návštěvnosti a obslužnosti jednotlivých oddělení.
Ocenění převzal z rukou náměstka ministra vnitra Petra Vokáče na slavnostním vyhodnocení v Olomouci tajemník magistrátu města Jakub Kaválek, který dodává: „Za získání ocenění patří velký dík zaměstnancům magistrátu města. Pomocí technologií sice nastavíte lépe některé procesy, ale lidský faktor hraje nezastupitelnou roli. Věřím, že magistrát zůstane přívětivým i nadále a budu hledat cesty, jak úřad opět posunout kvalitativně vpřed.“